21 Tem 2024

Ferhat Jak İçöz - Kendine Yabancı

“Bana ne sorarsan sor
Hiçbir cevap bulamayacaksın
Ne kim olduğumu ne de nereye gittiğimi biliyorum
Bana ne sorarsan sor
Boşuna çabalayacaksın
Biri olarak uyuyorum
Bir başkası olarak uyanıyorum
Bana istediğini sor
Derin bir nefes al ve bırak
Dün başka biriydim
Yarın başka biri olacağım.” Nikos Karvelas ve Gerasimos Evangelatos’un sözleri ve Anna Vissi’nin seslendirmesi ile “Sinantefksi isimli şarkıdan bir kısım

“Ancak kayıp ve yaslar böyledir. Kaybettiğimizi bir kere kaybettiğimizi sanırken, kaybımız her gün yeni bir yüzünü bize göstermek için pusuda, bir kenarda bekler. Yas ise bitmez. Yas, biten ile süren ilişkimizdir.” (s.56)

“Aslında hepimiz kaygılıyız. Sadece kaygımızla nasıl ilişkilendiğimiz çok farklılık gösterir.” (s.91)

“Gerçekten de babasından kalan miras onu bir ömür boyu çalışmadan rahatça geçindirebilecek bir miktardı. Ama insan çalışmaya ihtiyaç duymasa da hayata bir noktadan katılmaya ihtiyaç duyar.” (s.121)

“Danışanlar bazen terapinin basit bir veri işleme çalışması olduğunu düşünürler. Bir kere anlatılan konu bir daha anlatılmaz, bir kere üzerinden geçilen dönemin hikâyesi bir daha gündeme gelmezmiş gibi. Oysaki terapi, danışanın kendi öyküsüne bir daha bir daha dönüp, onu bulduğu yeni parçalarla ilmek ilmek bir daha işlemesi, sahip çıkabileceği bir hale getirmesiyle ilgilidir.” (s.147)

“İnsanın kendi kırılganlığını dillendirmesi aynı oranda büyük de bir güç verir.” (s.186)