31 Eki 2018

Henry Miller - Clichy'de Sessiz Günler


“İflah olmaz bir iyimser olduğumu iddia ederdi, fakat iyimserlik değildi benimkisi; dünya kendi mezarını kazmakla meşgulken hayatın tadını çıkarmak, eğlenmek ve gamsız olmak için hâlâ zamanımız olduğuna yönelik derin bir kavrayıştı sadece.” (s.30)

“Birini anımsatıyordu bana, bir zamanlar âşık olduğum birini. Kim olduğunu hatırlamıyordum o anda.” (s.77)

“Bir insanın başka birinin hayatına birkaç dakikalığına girip ebediyen çıkması ne tuhaftı. Yine de bu tür karşılaşmalarda rastlantısal bir şey yoktur. Belki Mara bana, Christine’e kavuşmadan asla mutlu olamayacağımı hatırlatmak için gönderilmişti.” (s.91)

“Hiçbir şey etkilemiyor beni; ne deprem, ne patlama, ne ayaklanma, ne açlık, ne savaş, ne devrim. Her türlü hastalığa, felakete, acıya ve sefalete karşı aşılıyım. Yıkılmaz bir kalenin içinde yaşamak gibi. Kendime ait küçük bölmemde otururken dünyanın yaydığı bütün zehirler geçiyor ellerimin arasından. Tırnaklarım bile kirlenmiyor. Kusursuz bir bağışıklık. Bir laboratuvar teknisyeninden bile daha iyi durumum, çünkü kötü kokular yok burada, yanık kurşun kokusu dışarıda. Dünya havaya uçabilir, ben yine de virgül ya da noktalı virgül koymak için bölmemde olacağım.” (s.106)