26 May 2017

İhsan Oktay Anar - Puslu Kıtalar Atlası

“Kendi payıma ben dünyayı rüyalarımla keşfetmeye çalıştım.” (s.55)

“Bu dünyada insanların korktuğu tek şey öğrenmekti. Acıyı, susuzluğu, açlığı ve üzüntüyü öğrenmek onların uykularını kaçırıyor, bu yüzden daha rahat döşeklere, daha leziz yemeklere ve daha neşeli dostlara sığınıyorlardı. Dünyaya olan kayıtsızlıkları bazen o kerteye varıyordu ki, kendilerine altın ve gümüşten, zevk ve sefadan, lezzet ve şehvetten bir alem kurup, keder ve ızdırap fikirlerinin kafalarına girmesine izin vermiyorlardı.” (s.90)

“Her insan şu ya da bu şekilde dünyayı okumalıydı.” (s.91)

"Ateş dediğimiz güç nasıl ki odunla beslenirse akıl da bilgiyle beslenir." (s.152)

''Düşündüğüm için ben var değilim, sizler varsınız. Sizler benim zihnimdeki düşüncelerden ibaretsiniz.'' (s.190)

“Sana karşı hissettiklerimi anlatmama imkan yok. Bir duygu, anlaşılamıyorsa, duygu değildir zaten.” (s.216)

“Ah! Keşke dünyayı da senin gibi seyredip, senin ona baktığın gibi bakabilseydim! Oysa ben ona bir güç malzemesi olarak bakıp onda kendi karanlığımı gördüm.” (s.217)

"Hoşçakal sevgili, biricik düşüm.” (s.237)