12 Şub 2013

Henry Miller - Aşk Mektupları


“Tanrı mucizelerle igilenmez. Hepsi bir yana , yaşam başlı başına süregelen bir mucize. Mucizelerden medet umuyorsan artık çılgınca aşık olmuşsun demektir.” (s.8)

“Sana her bakışımda üzgün mü yoksa mutlu mu olduğunu merak ediyorum. Aramızda hep bir perde var ancak bazen o perdenin arkasındakini görebildiğimi sanıyorum. Tıpkı Alice’in aynanın öte yanına geçişi gibi. Sana aşık olmayı çok istiyorum ama sen yalnızca aşka aşıksın. Tanrı seni korusun.” (s.13)

“Yüreğe inanırım her zaman doğruyu gösterir, sonu keder ve umutsuzluk olsa bile.” (s.17)

“Yaşamınla kumar oynama. Yitirmişsen de beni, yüreğini kurtar lütfen. Onu kolumda taşıyacağım.” (s.18)

“Bugün ne daha hafif ne daha ağırım. Tanrı’ya şükür yine kendimi taşıyorum.” (s.26)

“Yalnızca sevgimin, senin zayıflıklarını dengeleyecek kadar güçlü olmamasına pişmanım.” (s.42)

“Senden, özgürce vermek istediğinden başka hiçbir şey istemem.” (s.47)

“Bir ilişki başlar, diğeri biter ancak aşk sonsuza dek sürer.” (s.58)