29 Oca 2013

Jean Paul Sartre - Toplu Oyunlar


“Seni sevmeyeceğim çünkü gereğinden fazla tanıyorum.” (s.50)

“Daima çok erken ölürüz. Ya da çok geç. Oysa yaşam önümüzdedir, bitmiş olarak önümüzde durmaktadır. Çizgi çekilmiştir, toplamı yapmak gerekir. Sen kendi yaşamından öte bir şey değilsin.” (s.60)

“Kükürt, odun yığını, ızgara… Ah, ne gülünç! Izgaraya gerek yok ki: cehennem başkalarıdır.” (s.62)

“Bizler hep kendi sınırlarımız içinde yaşamak için yaratılmadık. Vadilerin içinde de geçitler vardır.” (s.94)

“Bir kentin düzeni de, ruhların düzeni de değişkendir. Dokundunuz mu bir felakete sebep olursunuz.” (s.179)

“Ölülerin asla merhamet etmediğini bilmiyor musunuz? Onların öfkeleri silinmez, çünkü hesapları sonsuza dek kapanmıştır.” (s.209)

“Hayalet aşklar yaşadım, buharlar gibi tereddütlü ve seyrek; ama canlıların yoğun tutkularını hiç bilmiyorum.” (s.222)

“İnsanlar özgürdürler Egisthe. Bunu biliyorsun ama kendileri bilmiyorlar.” (s.242)

“Aynı şey; öldürmek ve ölmek aynı şey. İkisinde de insan aynı ölçüde yalnız. O benden daha talihli, yalnızca bir kez ölecek. Oysa ben on gündür onu her an öldürüyorum.” (s.406)

“Katiller hayal gücünden yoksun adamlardır. Yaşamın ne anlama geldiğine dair en ufak bir fikre sahip olmadıkları için öldürmek onlara vız gelir. Ben, başkalarının ölümünden korkanları yeğlerim. Yaşamayı bildiklerinin kanıtıdır bu.” (s.437)

“Kötülük öyle bir şey ki, ona sonradan inanılır.” (s.540)

“İki çeşit yoksul vardır, hep birlikte yoksul olanlar, tek başına yoksul olanlar. Birinciler gerçek yoksullardır, ötekilerse talihsiz zenginlerdir.” (s.559)

“Sen ruhları sebze yerine koyuyorsun. Bir bahçıvan havuçlara neyin iyi geldiğine karar verebilir, ama hiç kimse başkaları için neyin iyi olduğuna, onlar adına karar veremez.” (s.578)

“Neden iki ayrı kişi olduğumuzu anlamıyorum. Kendim kalarak, sana dönüşmeyi isterdim.” (s.620)

“Eğer kendimi sınamazsam, nasıl yenerim?” (s.649)

“Aşk, gece demektir. Çünkü onun içinde sevişecekleri Tanrı artık görmez.” (s.652)