21 Oca 2023

Stefan Zweig - Günlükler

“Benim her şeyi yeniden yaşamak için duyduğum bu hırsın nedeni, belki de geçmişteki şeylere sahip olamamam, her şeyin bir ölçüde akıp gitmesi ve hayatımın herhangi bir şeyle beslenmezse, kuruyup gidecek olması.” (s.19)

“İrademin ipleri gevşemiş, keşke yeniden sıkıştırabilsem onları.” (s.22)

“Geçmişle gereğinden çok ilgileniyorum.” (s.22)

“Onun bu hareketlerinde benzersiz bir yumuşaklık var ve ben bu yumuşaklığı müzik gibi hissediyorum.” (s.26)

“Sevdiğim bir insana yazdığım bir mektup dışında tek bir satır bile yazmıyorum.” (s.32)

“Bu anlamsız günlerin üzerine bir çizgi çekiyorum. Hayatım, anılarla beklentiler arasında bir gölge gibi gidip geliyor, beni dehşete düşürüyor bu.” (s.34)

“Kadınlar geriye dönük yaşar, erkeklerse ileriye doğru, bu yüzden kadınların belleği çoğunlukla erkeklerinkinden iyidir.” (s.48)

“Ne kadar az uyunur oldu dünyada. Geceler kısalmadı ama hepimiz daha az uyuyoruz artık. Günlerse uzadı çünkü hayallerle dolular.” (s.99)

“Korkutucu şeylere karşı kendini savunuyor duygularımız ama yine de bir şeyler hissetmeden dayanmak olanaksız.” (s.179)

“Çokça okudum, kendimi topladım.” (s.190)