28 Eyl 2017

Leonard Cohen - Görkemli Kaybedenler

“Keder bizi katiyete sürüklüyor.” (s.12)

“Kalbimi bir taç gibi taşıyorum.” (s.15)

“Belleğini boşalt ve etrafındaki yangına kulak ver. Belleğini unutma; bırak ihtiyaç duyduğu tüm renklerle değerli bir yerde varlığını sürdürsün; belleğini Devlet Gemisi’nin direğine bir korsan bayrağı gibi çek ve kendini çıngırdayan şimdiye nişanla.” (s.17)

“Beni, benim tarzımda sevmesini istiyorum.” (s.30)

“Söz şeffaf tenlerden açılmışken, Edith’in boynu öyleydi; gördüğüm en ince, en yumuşak ten. Biraz ağır bir kolyenin kesip kanatacağını sanabilirdiniz. Onu boynundan öpmek bir kaplumbağanın omzunu örtmek kadar zorlu ve çok özel bir şeydi.” (s.32)

“İçimdeki bütün dünlerle yeni bir şeye nasıl başlayabilirim?” (s.45)

“İnsanın dünyayı nasıl kaybettiği bir sırdır.” (s.51)

“Ey Tanrım, sabahın mükemmel. Senin dünyanda insanlar canlı asansördeki küçük çocukları duyabiliyorum. Uçak gerçek mavi gökyüzünde uçuyor. Mide bulantısı senin gözünde bir depremdir. Dünyanın bile bir bedeni var. Ebediyen gözleniyoruz. Oturduğum mutfakta seni tanımaya çalışıyorum. Küçük kalbimden korkuyorum. Kolum neden bir leylak ağacı değil, anlayamıyorum. Korkuyorum çünkü ölüm de senin fikrin.” (s.62)