20 Şub 2017

Lev Tolstoy - Anna Karenina

“Mutlu aileler birbirine benzerler, her mutsuz aileninse kendine özgü bir mutsuzluğu vardır.” (s.43)

“Herkesin ruhunda kendi gizli derdi vardır.” (s.160)

“Belki de sahip olduğum şeylere sevindiğim, sahip olmadıklarıma da üzülmediğim için mutluyum.” (s.237)

“Anna, herhangi bir anda ona ne düşündüğü sorulsa, hiç yanılmadan şöyle karşılık verirdi: Mutluluğumla, mutsuzluğumu.” (s.268)

“Vakit vardır, bütün bir ayını bir meteliğe verirsin; vakit vardır, yarım saatine paha biçemezsin.” (s.323)

“Tanrım! Benim kadar mutsuz bir kadın olmuş mudur acaba?” (s.392)

“Biliyor musunuz, kişi aynı şeye, acıklı bir şeymiş gibi acı duyarak baktığı gibi, sakin, hatta neşeyle de bakabilir. Siz her şeyi acıklı görmeye yatkınsınız.” (s.398)

“Hiçbir zaman umutlanmadım, ama hep bir inanç vardı içimde.” (s.525)

“Seviyorum seni ben. İnsan sevdiğini olduğu gibi sever, olmasını istediği gibi değil.” (s.772)

“Birçok aile, sırf karı koca arasında tam bir anlaşmazlık ya da anlaşma olmadığı için ikisinin de çoktan bıktıkları yeri yıllarca değiştiremezler.” (s.921)

“İnsana akıl, onu huzursuz eden şeylerden kurtulması için verilmiştir.” (s.954)

“-Nasıl bir hayal kırıklığına uğrattı seni?
  -O değil, benim kendi duygum uğrattı. Daha büyük şeyler hissedeceğimi sanıyordum.” (s.1010)