16 Ara 2016

Wilhelm Genazino - Mutsuzluk Zamanlarında Mutluluk

“İnsan felaketleri ancak izleyebilir, kavrayamaz.” (s.17)

“Gece sersemliğinin bir yönü de insanın sık sık düşündüğü bir şeyi bir kez daha düşünmesi.” (s.28)

“Terk edilmiş değilim ama kendimi neden yapayalnız hissediyorum?” (s.34)

“Kaçış halinde olmak iyi bir durum çünkü kaçışın nedenleri daha kaçarken bile kendiliğinden ortadan kalkıyor.” (s.35)

“Bir şeye sırt çevirebildiğim zaman adeta canlanıyorum.” (s.35)

“İçimde hep ağır şeyler kıpırdanıyor. Zira bir felaketi önceden hisseden ama bunu ifade edemeyen bir adam oldum ben hep. Sorunlu bir ruh haline kaymamam için sıradan bir şeylerin olması gerekirdi şimdi.” (s.38)

“Yalnız biri olduğum için günde birkaç kez özür dilemek gelir içimden. Halbuki gerçekten yalnız bir insan değilim, bunun için suçluluk da duymuyorum. Yalnızlığın giderek hoşuma gitmesidir belki doğru olmayan.” (s.50)

“Evliliklerinden önce annemle babam, bira bahçelerinde, kır lokantalarında oturan, geleceğe umutla bakan neşeli gençlerdi. Hemen hemen herkes gibi onlar da kendi güçlerini gözlerinde fazla büyütmüş, evlenip çocuk sahibi olmuşlardı. Sonraki fotoğraflarda annemle babamın yüzü endişeli ve bıkkın görünüyordu. Eski aile fotoğraflarına bakarken birdenbire anlamıştım ki, annemle babam mutluluklarını ve yeni tutsaklığı (evliliği) birleştirmeye çalışmalarının bedelini, bir daha sonu gelmeyen bir kederle ödemişti.” (s.59)

“Hayattaki en önemli tecrübelerimden biri, şimdiye kadar kapıldığım kaygıların hemen hemen hepsinin lüzumsuzluğunun ya da anlamsızlığının  er ya da geç ortaya çıkması.” (s.76)

“Bazen bana aniden baskın yapan aşırı duyarlılıktan öldüğümü hayal ediyorum. O zaman bir acil doktor koşup gelir, yapabileceği tek şey öldüğümü tespit etmek olurdu. Ölüm sebebi olarak da şunu yazardı ölüm raporuna: Aşırı duyarlılık.” (s.83)

“Gerçekleşmeseler de hayatta kalmayı başardı benim isteklerim.” (s.86)

“Mutluluk uğruna böyle bir mücadeleye gerek kalmamalıydı.” (s.117)