6 Nis 2016

Franz Kafka - Felice'ye Mektuplar

“Yanınızda olsaydım sessiz kalırdım ama ayrı olduğumuza göre yazmalıyım yoksa kederden ölürüm.” (s.54)

“Sana aitim ben; bunu söylemenin başka yolu yok ve bu yeterince güçlü bir ifade bile değil.” (s.63)

“Mektubumu “senin” diye bitirmeyi düşünüyor muyum? Hayır, bundan daha yanlış bir şey olamaz. Hayır, sonsuza dek kendime zincirlendim, neysem oyum ve bununla yaşamak zorundayım.” (s.64)

“Ne dünya ama! Hiçbir şey kelimeler kadar senin ve benim gibi iki insanı böyle tamamen birleştiremez.” (s.65)

“Çiçekleri ve kitapları unut. Onlar benim çaresizliğimin işaretleri sadece.” (s.85)

“Eğer seni kaybedersem ben de kaybolurum.” (s.137)

“Son mektuplarından birinde ben yerine sen yazmıştın; bu hatanın bir gün gerçek olduğunu bir düşün!” (s.149)

“Eğer sana çok zararı olmayacaksa bana doğruyu anlat ve odandaki herhangi bir eşya gibi sana ait olduğumu anla.” (s.185)

“Yazmadığım zaman kendimi karşı koyamadığım eller tarafından hayatın dışına itilmiş gibi hissediyorum.” (s.197)

“Yazarsın ve en başından beri yakın hissedersin, ona sarıldığını hayal edersin ama sadece havaya sarılıyorsundur ve bunun sonucu olarak arada sırada yere düşersin.” (s.225)