29 May 2014

Ursula K. Le Guin - Lavinia

“Spartalı Helen gibi bir savaşa neden oldum. O, onu isteyen erkeklerin kendisini almasına izin vererek savaşa neden olmuştu. Ben ise alınıp verilmeyi kabul etmediğim, kendi erkeğimi ve kaderimi kendim seçtiğim için savaşa neden oldum. Seçtiğim erkek ünlüydü, kaderse belirsiz; hiç de fena bir denge değil.” (s.14)

“Birbirimizi anlamamızı sağlayan ölüm değil, şiir.” (s.15)

“Bir şair bile bütün hakikati söyleyemez.” (s.20)

“Bakireliğim benim yuvamdı, içinde kendimi rahat hissediyordum. Tehditlerden uzak ve huzurlu. Hiçbir erkek yüzümün kızarmasına sebep olmamıştı.” (s.29)

“Bir erkek, babamın evinden daha iyi nereye götürebilir beni?” (s.51)

“İhtiyaç ve aşk bile kederi yenemez Lavinia. Aeneas’ın kaderini, ne yapması gerektiğini bilme ve bunları yapma yeteneği vardı. İhtiyaca rağmen. Aşka rağmen.” (s.64)

“Yüreğimizdeki bu ateşi yakan tanrılar mı, yoksa her birimiz derin arzularımızı tanrı haline mi getiriyoruz?” (s.74)

“İnsanın yapabileceği bütün yanlışlar yapıldı.” (s.94)

“-Savaş olmazsa kahramanlar da olmaz.
  -Ne zararı olurdu ki?
  -Ah Lavinia, tam kadınlara layık bir soru.” (s.137)