16 Eyl 2012

Lale Müldür - Bizansiyya

“Beni kalbimin üzerine bir mühür gibi koy.
Kolunun üzerine bir mühür gibi.
Çünkü aşk, ölüm kadar kuvvetli.” (s.26)

“Yüreğin hafif dedi bir ses. Gökyüzü beni çağırıyor ve korkuyorum. Genç ve güzel bir kızın ölümü kutsal bir şeydir. Evliliğin sürmesi dinsel bir boyut olup olmamasına bağlıdır. Yumuşaklık hiçbir zaman gösterilmemesi gereken bir şeydir.” (s.34)

“Dünyada olup biten her şeye aşığım ben. Dünyada olup biten her şeye kırgınım ben. Hayatta hiç yalnız kalmayacaksınız ama bir tarafınız ve hep ağrıyor, hep yalnız.” (s.41)

“Evet onu seviyorum ama hep onunla birlikte yaşayamam. Daha doğrusu kimseyle uzun süre yaşayamayacağımı kavradım. Neden bilmiyorum, sevmekle ilgili değil.” (s.44)

“Beş uzun yıldır ona aşığım ben. Ve zaman hiç geçmek bilmiyor. Birisi zamanın artık hiç olmayacağını ilan etti.” (s.55)

“Sen kayıtsızsın, kayıtsızlık çıldırtabilir bir insanı diyorlar bana. Ben bütün gün avuçlarımda bir yaprağı tutuyorum.” (s.103)

“Ben hiçbir ülkenin vatandaşı değilim. Göğün vatandaşıyım.” (s.118)

“Yaban bir yas giysisinden başka bir şey değil sevgi.” (s.126)

“Hz. Musa çölde Tanrı’nın sesinin nereden geldiğini anlasaydı bütün mısırlılar gibi oraya tapınak inşa edecekti ama anlayamadı. Çünkü Tanrı o kadar dışımızda.” (s.138)