17 Ağu 2012

Marguerite Duras - Hiroşima Sevgilim

"Tıpkı aşkta olduğu gibi bir sanı beliriyor insanın içinde, hiç unutamayacağı sanısı, bende hiç unutamayacağım sanmıştım Hiroşima’yı bu yüzden. Tıpkı aşkta olduğu gibi.” (s.21)

“Akıl gibi bir şey delilik de. Açıklanmıyor. Tıpkı akıl gibi. Geliyor, iyice sarıyor seni, o zaman anlıyorsun. Ama geçip gidince de, bir türlü anlayamıyorsun ne olduğunu.” (s.40)

“-Nedir 40 000 hidrojen ve atom bombası.?
-Bu başarı insanın bilimsel düşüncesinin onurlu bir kanıtıdır. Ne yazık ki insanın siyasal düşüncesi, bilimsel düşüncesinden 100 kat daha az gelişmiştir. Bu da insana gerçekten hayranlık duymamıza engel oluyor.” (s.49)

“Seninle karşılaşıyorum, hatırlıyorum seni. Aşkın boyutlarına göre kurulmuş bu kent. Sen boyuma göre yaratılmışsın benim. Kimsin sen?” (s.79)

“İki paralık hikaye.
Tıpkı onun gibi, senin de gözlerinden başlayacak unutulmak.
Tıpkı.
Sonra, tıpkı onun gibi, unutulmak sesini kaplayacak.
Tıpkı.
Sonra, tıpkı onun gibi, her yanını kuşatacak yavaş yavaş.
Bir türkü olacaksın.” (s.82)

“Aşk, ölümü kolaylaştırmaya yarar hayatta.” (s.93)

“Aklını böyle yitirmenin ne olduğunu bilmeyenler atsın bana ilk taşı. Aşktan yana bir yurdum yok artık benim.” (s.104)

“Severken her kadının gözleri güzeldir, kuşkusuz. Ama aşk öbür kadınlarda olduğundan daha büyük bir iç dağınıklık yaratır bu kadında. Çünkü öbür kadınlardan daha çok aşka aşıktır.” (s.109)

“Kadın bu erkeğe –Hiroşima’da- yeryüzünde onun için en değerli olan şeyini verir, bugünkü kendini.” (s.110)