1 Ara 2016

Fernando Pessoa - Anlamaktan Yoruldum

“Eğer kalp düşünebilse, atmaktan vazgeçer.” (s.10)

“Geceleri uykumdan uyandığımda, kaderimi çizen görünmez elleri hissediyorum ara sıra.” (s.12)

“İçinde sadece su içilen bir bardağın dibindeki kalıcı bir tortu gibi, her sözün altında yaşayıp gidiyor değersiz benliğim.” (s.12)

“Yalnızlık mahvediyor beni; arkadaşlıklar da bunaltıyor içimi. Yanımda başka bir insanın varlığı düşünme eylemimi sona erdiriyor; başkasının varlığını, analitik araştırmalarımın hiçbir şekilde tanımlayamayacağı garip bir dalgınlıkla karşılıyorum.” (s.16)

“Düşünerek yankı ve uçurum yarattım kendime, içimin derinliklerine inerek de çoğalttım kendimi.” (s.17)

“Yaşamak düşünmemektir.” (s.20)

“Hayat ile aramda ince bir cam var. Hayatı ne kadar açıkça görüp anlasam da, ona dokunamıyorum.” (s.20)

“Hayat güzeldir ama şarap daha da güzeldir.” (s.32)

“Özgürlük, bir başına kalma ihtimalidir.” (s.37)

“Kendimi arıyorum ama bulamıyorum. Vazoların içinde temizce dizilmiş krizantem zamanlarına aitim ben. Ruhumdan çiçekli bir süs yapmalıyım kendime.” (s.47)

“Hissetmeyeceğim şeylerin verdiği ürperti kalbimi yiyip bitiriyor.” (s.49)

“İnsan ruhu bir uçurumdur.” (s.49)

“Okuyunca özgürleşirim. Nesnellik kazanırım. Kendim olmaktan vazgeçer, dört bir yana dağılırım.” (s.50)

“Tıpkı lanetli yüce ruhlar gibi ben de daima, düşünmenin yaşamaktan daha değerli olduğuna inanacağım.” (s.51)

“İnsan hiçbir zaman çok fazla  düşündüğü zamanki kadar yoğun yaşamaz.” (s.53)

“Mutsuz olduklarından haberi olmayan bütün bu insanların mutluluğunu görünce üzülüyorum. Ve sırf bu yüzden, hepsini seviyorum. Ah, o sevgili sebzeler.” (s.59)