15 Ağu 2015

James Joyce - Gözünü Kapat ve Gör

Gerçek anlamda mutlu olamayacak kadar heyecanlıyım.” (s.7)

“Her yaşam, sayısız günde gizlidir. Gün üstüne gün geçer. Kendi içimizden geçip giderken hırsızlarla, hayaletlerle, devlerle, yaşlı adamlarla, genç olanlarla, evli kadınlar ve dullarla, aşka düşmüş kardeşlerimizle karşılaşır; ancak bu karşılaşmaların her birinde kendimizle tanışırız.” (s.8)

“Kaçtığını düşünürken kendinle karşılaştın. Eve giden en kısa yol, en uzun olandır.” (s.9)

“Milletlerin de tıpkı bireyler gibi egosu vardır.” (s.11)

“Bir tek, son derece büyük mutsuzluk verebilen devasa laflardan korkuyorum.” (s.12)

“Bırakın ülkem benim için ölsün.” (s.14)

“Bakacak olursan her Cuma bir perşembeyi gömer.” (s.18)

“Beni korkularımı itiraf etmeye zorladın. Yine de sana nelerden korkmadığımı da söyleyeceğim. Yalnız kalmaktan, başka birisi için terk edilmekten ya da elimdekilerden vazgeçmekten korkmuyorum. Ve büyük, çok büyük, yaşamsal, hatta sonsuza dek sürecek bir hata yapmaktan da korkmuyorum.” (s.19)

“Elinde bir şey varken, bu senden alınabilir. Ama verdiğinde, artık hiçbir hırsız onu senden alamayacaktır. Bir kez verdiğinde artık o sonsuza dek senindir. Hep senin olarak kalacaktır. Buna vermek diyoruz.” (s.21)

“Ruhun, yavaş ve karanlık bir doğumu vardır; bedenin doğumundan daha gizemlidir. Bir adamın ruhu bu ülkeye doğduğunda kaçmasın diye üzerine ağlar atılır. Bana ulustan, dinden, dilden bahsediyorsunuz. Bu ağlardan kaçmaya çalışacağım.” (s.21)

“Hayat, kötü bir kitabı okuyamayacak kadar kısadır.” (s.23)

“Zaten kelimelere sahibim. Peşinde olduğum esas şey, kelimelerin bir cümlenin içindeki mükemmel sıralanışı.” (s.24)

“Duygusal olamayacak kadar gururluyum.” (s.25)

“Tanışmıştık seninle. Sen benimsin. Kader böyle.” (s.31)

“Sanat, insan doğasını, duygusal veya zihinsel anlamda estetik bir sonuca ulaştıran eylemdir.” (s.55)

“Uzun kışların ve yalnızlıkların işaretiyim.” (s.72)