2 Eki 2014

Luigi Pirandello - Biri Hiçbiri Binlercesi

“Yalnızlık her zaman size dair bir durum değildir, bazen de sizsiz olma halidir.” (s.15)

“Gerçek yalnızlık sadece kendinizden vazgeçtiğinizde mümkündür ve sesinizden hiçbir iz kalmadığında, kendi kendinize yabancı olduğunuzda.” (s.15)

“Yaşadığımı halen göremiyorum, kendimi bir yabancı gibi hissediyorum, yani başkalarının kendi kafalarına göre gördükleri ve bildikleri ama benim göremediğim birisi.” (s.26)

“İç dünyanızla yaşıyor ama dış dünyada yürüyorsunuz.” (s.30)

“İnsan, etrafındaki her şeyi, kendisini bile, kendisi için bir malzeme olarak görüyor ve aslında şehirler inşa ediyorum derken kendi kendini kesip biçiyor, şekillendiriyor.” (s.46)

“Birisi intihar etse, kendi gözünde mi ölür, yoksa başkaları için mi?” (s.108)

“Ve hayat isimler hakkında bir şey bilmez. Şu ağaç, yapraklarla süslenmiş, ne güzel. Ben o ağacım. Ağaç, bulut; yarın kitap ya da bulut olurum belki. Okuduğunuz kitap, içinize çektiğiniz rüzgar. Her şey dışarıda, serseri gibi.” (s.166)