17 Eki 2013

Haruki Murakami - İmkansızın Şarkısı


“Ölüm yaşamın karşıtı olarak değil, parçası olarak vardır.” (s.35)

“Sadece ölüler hep on yedi yaşında kalıyordu.” (s.51)

“Yirmi yaşında olmak budalalık gibi geliyor bana. Yirmi yaşında olmaya hiç hazır değilim, biliyor musun? Bana çok garip geliyor. Sanki arkamdan itip, beni ilerlemeye zorluyorlar.” (s.51)

“Beni kırmadın hiç. Ben kendimi kırdım. İşte böyle düşünüyorum.” (s.59)

“Sıradan kızların dürüstlükle bir alışverişleri yoktur. Onlar güzellik veya mutlulukla çok daha yakından ilgilidirler.” (s.108)

“Eğer seni yaraladıysam, senin yaran aynı zamanda benim yaram demektir.” (s.110)

“Sence öyle insanlar var mı, her zaman yolunu bulabilen veya hiç yara almamış insanlar?” (s.253)

“Zaman zaman kendimi bir müze bekçisi olarak görüyorum. Kimsenin gezmediği, kendime sakladığım boş bir müzenin bekçisi.” (s.329)