18 Ara 2015

Susan Sontag - Yeniden Doğan

“İnsanları birbirlerinden farklı kılan tek şey akıllarıdır.” (s.1)

“Düşünceler, hayatın hizasını bozuyor.” (s.3)

“Şimdi gerçeği biliyorum. Sevmek ne kadar iyi ve doğru. Bir bakıma yaşama izni verildi bana. Her şey şu andan sonra başlıyor. Yeniden doğdum.” (s.34)

“Ölünce öldüğümüzü bile bilmeyiz, dolayısıyla yaşamayı düşün. Hayattan talep ettiğimiz şeyleri deneyimlemeden ölsek bile, öldüğümüzde artık fark etmeyecek. Yalnızca şu ânı kaybederiz. Hayat yataydır, dikey değil. Biriktirilemez. Dolayısıyla yaşa, sürünme.” (s.67)

“Tarih bir mezbaha tezgâhıdır.” Hegel (s.87)

“Bu kadar kendimin bilincinde olmaktan nefret ediyorum.” (s.104)

“İnsan, gün boyu düşündükleridir.” Emerson (s.136)

“Doyumsuzluğuna gelince sevgili H., sana teselli kabilinden böyle görünen doygunluk yeteneğin bu aslında. İstediğine asla sahip olamamak, sahip olduğunu asla uzun süre istememektir. Bazen, elinden alındığı zamanlar haricinde.” (s.198)

“Masum olmaktansa bilgili olmak yeğdir. Küçük bir kız değilim artık.” (s.210)

“Bana yalan söyle, ben zayıfım.” (s.230)

“Kitap bir duvardır. Kendimi arkasına saklarım: görmekten ve görülmekten uzağa.” (s.279)

“Yazmak, benim en içten sevincim.” (s.294)